پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>
پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>

پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>

همه چی هست <فقط زنده باد ایران>

آثار کوروش هخامنشی در برازجان بوشهر فراموش شده است

بازم سلام دوستان گل خودم یک مطلب جالب از کوروش کبیر لطفا نظراتتون رو راجبش بگید و برا کامنت بزارید با تشکر

   آثار کوروش هخامنشی در برازجان بوشهر فراموش شده است

در حالی که تعداد آثار کشف شده از دوره کوروش هخامنشی اندک است، اما بخشی از آنچه باقی‌مانده به حال خود رها شده است. از جمله این آثار می‌توان به کاخ کوروش در چرخاب برازجان اشاره کرد که طی 5 فصل کاوش بخشی از آن نمایان شده و مرمت اصولی و هدفمندی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. در حال حاضر گفته می‌شود این آثار در معرض تخریب هستند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ در حالی که تعداد آثار یافت شده از دوره کوروش هخامنشی به مجموعه پاسارگاد، منشور کوروش و چند اثر دیگر محدود می‌شود، کاخ وی در برازجان همچنان در معرض تخریب‌های متعددی قرار گرفته است. گفته می‌شود که با ناقص ماندن کاوش‌های باستان‌شناسی در این کاخ، هنوز حریم قانونی آن نیز مشخص نشده است.
به گزارش CHN کاخ برازجان کاخ ناقصی است که هرگز مسکونی نشد و کاوش‌های باستان‌شناسی در آن نشان می‌دهد ساخت این کاخ عظیم به فرمان کوروش کبیر بوده و احتمالا با مرگ وی نیز متوقف شده است. با این حال گفته می‌شود که در ساخت این کاخ از هنرمندان ویژه‌ای استفاده شده است که حتی آنچه در اثری چون تخت‌جمشید ساخته شده قابل قیاس با کار هنرمندان کاخ کوروش در چرخاب برازجان نیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد