پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>
پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>

پاتوق جووون های مشتی ایرونی <زنده باد وطنم ایران>

همه چی هست <فقط زنده باد ایران>

یک حقیقت پنهان راجب ایران

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا این همه سنگ نبشته در گذشته و در زمان قاجار از

کشور خارج شد؟پس مطلب زیر را بخوانید:

"گرچه ابن اثیرمورخ معروف شرق در تاریخ خود از کوروش نام برد ولی ما پادشاه بزرگ ایران را از زمانی می شناسیم که کتاب های اروپایی در ایران خواننده پیدا کرد.

اسم کوروش فقط از یکصد و شصت سال پیش از این به گوش ما خورده است و در آغاز تنها چند تن از خواص اطلاع حاصل کردند که در ایران باستان پادشاهی بزرگ به نام کوروش وجود داشته است.اروپاییانی هم که برای تحقیق تاریخی به ایران آمدند ما را از نتیجه ی تحقیقات خود بدون اطلاع گذاشته و نباید از این حیث خرده گرفت(عده ای حتی کوروش را از قبایل وحشی می دانستند)

"سرهنری-راولین سون" خاور شناس و محقق انگلیسی که به ایران آمد و کتیبه های بیستون را خواند هنگامی که در ایران به سر می برد  در تمام این کشور حتی یک نفر هم وجود نداشت که بتواند بفهمد آن مرد راجع به کتیبه های بیستون(بهستون) چه می گوید و او هم که در ایران یک مستمع پیدا نکرد به اروپا رفت و نتیجه ی تحقیقات  خود را در غرب منتشر کرد.

حتی   "پروفسور کامرون" آمریکایی که 15 هزار کتیبه ی تخت جمشید را خواند در ایران مستمع پیدا نکرد و نتیجه ی تحقیقات خود را در غرب منتشر کرد.

البته لازم به ذکر است که در مورد کوروش هخامنش 4هزار کتاب در دنیا وجود دارد و کسی تنها می تواند در مورد او اظهار نظر کند که تمامی این کتاب ها را خوانده باشد.

کتزیاس می گوید:کوروش ایرانیان را مبدل به یک ملت صنعتی کرد و طوری صنایع ایران در دوره ی هخامنشیان پیشرفت کرد که از کشورهای دیگر برای فرا گرفتن صنعت به ایران می آمدند و پس از مدتی کارآموزی به وطن خود مراجعت می کردند

آربان می گوید:حقی که کوروش بر گردن ایرانیان دارد به قدری زیاد است که هرگز ایرانی ها نخواهند توانست آن را ادا کنند و هر قدر او را تجلیل کنند سزاوار است.

این نوشته تنها نوشته ای تاریخی است همین...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد